משחקים ליצירת אוירה נחמדה (ללא מסר. . .)

  1. משחק העקרונות – בת אחת יוצאת החוצה והקבוצה מחליטה על עיקרון שלפיו יענו תשובות לשאלותיה. כשהבת נכנסת היא מפנה שאלות למי שרוצה וצריך לענות לה תשובות ע"פ העיקרון המוסכם. היא, כמובן, צריכה להבין מהו העיקרון. עקרונות לדוגמא: התשובה מתחילה באות מסוימת, או ברצף מסוים של אותיות (הראשונה בא' השניה בב' וכן הלאה. . .), התשובה מכילה / לא מכילה מילה מסוימת, תנועה שמתלווה לתשובה וכדו'.
    ואם בכל זאת מחפשים מסר – אנחנו שיחקנו לאחרונה במשחק זה בשבת מחנה שהנושא שלה היה קודים (חברתיים), העקרונות שנבחרו היו קשורים כולם לקודים חברתיים – כמו – לענות לא לעניין, להסתכל לשואלת חזק בעינים וכדו'. לסיכום חולק מגנט יפה שעליו סיכום – כללים לתקשורת טובה.
  2. תגובה חוזרת – יושבים במעגל, אחת הבנות (או המנחה היא השואלת. השואלת מפנה שלה כלשהי לבת הראשונה (לדוגמא – מה שמך? ) זו עונה לה – מה? (כאילו לא שמעה. . .) השואלת מפנה שאלה (אחרת) לבת הבאה בתור והיא עונה על השאלה הקודמת. בגיל נמוך – היא עונה לפי מה שמתאים לה כלומר – אם שאלו את רבקה מה שמך והיא ענתה – מה? ואז שאלו את שרה היכן את גרה? היא עונה שרה. בגיל מבוגר יותר אפשר שהבת תענה לפי מה שמתאים לבת ששאלו את השאלה (כלומר שרה תענה – רבקה.)
  3. אמת או חובה – משחק מוכר וחביב. עושים הגרלה בדרך כלשהי – סיבוב בקבוק, ספירה בעיקרון כלשהו וכדו', הבת שעליה נפל הפור צריכה לבחור "אמת" או "חובה". אם בחרה אמת – היא נשאלת שאלה ע"י מי מהקהל ומתחייבת לענות אמת לאמיתה, אם בחרה חובה – מטילים עליה משימה כלשהי והיא חייבת לבצעה. כמנחה – עליך לשמור מאד שלא תשאלנה שאלות מביכות מדי או משימות בלתי ניתנות לביצוע.
  4. לכיתות נמוכות יותר – יש הרבה משחקי מעגל מוכרים וטובים, אז רק לתזכורת – חתול ועכבר, לצאת ולהכנס בשערים, אבדה לנו כבשה, לשים מטפחת ועוד.

עד כאן להיום.

להשתמע. . . .

תוכן זה מוגבל לחברי האתר. אם אתה משתמש קיים, נא להיכנס. משתמשים חדשים יכולים להירשם להלן.

כניסת משתמשים רשומים
   
רישום משתמש חדש
*שדה חובה