פעילות מקדימה לקראת קריאת שני פרקים מתוך הספר "מבצע אלול". (פרקים י"ד וט"ו).

– בכל סיפור הסופר משתמש בלשון המתאימה לתקופה ולדמויות המופיעות בו, לדוגמא, סיפור על ילדים בני ימינו לא ייכתב בלשון מקראית: וילך יהושע נדכא, כי חשך עולמו בעדו בנפול אביו למיטת חוליו"…

לעומת זאת, אם מדובר על תקופה קדומה בהסטוריה, ייתכן שייכתב בסגנון שכזה.

מאידך, בספור בן ימינו, לא יכתבו בסלנגים רחוביים, כאשר מצטטים ילדי חמד: "השיעור היה פצצה! והמורה היה מה זה מופתע"….

מתוך קריאת ציטוטים של ספורים אפשר לקבל מידע על הדמויות והתקופה אודותיהם נסוב הסיפור.

לשיעור המלא

תוכן זה מוגבל לחברי האתר. אם אתה משתמש קיים, נא להיכנס. משתמשים חדשים יכולים להירשם להלן.

כניסת משתמשים רשומים
   
רישום משתמש חדש
*שדה חובה